– Γιατί; – Γιατί κλάνει το γατί

Το τελευταίο βιβλίο του Κωστάκη Ανάν ήταν ήδη στα χέρια μου, κι εγώ ξαπλωμένη ανάποδα στον καναπέ ήμουν αποφασισμένη να το απολαύσω μέχρι τελικής πτώσεως. Είχα δίπλα μου κοκακόλα, σνακς, τα μπλιμπλίκια της τηλεόρασης, το μπλιμπλίκι του αιρκοντίσιον, δύο γαλάζιες χάντρες, αναπνευστήρα και το βιβλιάριο της τράπεζας του παππού – δεν υπήρχε τίποτα για να μου αποσπάσει την προσοχή.

Οι σελίδες κυλούσαν ευχάριστα, κάποιες περισσότερο από άλλες. Μια μύγα προστραπεζώθηκε στα δεξιά μου (ή αριστερά μου, ποιος ξέρει πια τι είναι αριστερά και τι δεξιά) και απείλησε την κοκακόλα μου, αλλά με ένα πλιτς και ένα φςςςς η ενσάρκωση του αμερικανικού καπιταλισμού και μητέρα του αγιοβασίλη την έβαλε στη θέση της. Το κινητό μου ζουζούνιζε ασταμάτητα αλλά το αγνοούσα επιδεικτικά – εξάλλου, αν είσαι φίλος ξέρεις πως η τηλεφωνοφοβία μου επεκτείνεται και στα δικά σου τηλεφωνήματα.

Γενέθλια, ποτά, φυλακές, σκατά, τηλεφωνήματα, μπαρ, όλα είχαν αρπάξει το μυαλό μου από την αλογοουρά και το τραβολογούσαν στον πρώτο χορό-μακριά-γαϊδούρα της γειτονιάς. Είχα ήδη αρχίσει να κολυμπάω σε μια θάλασσα από πατάτες και καρότα με συνοδεία από ποτά-βραδυφλεγείς-μπόμπες όταν ένα χέρι ξερακιανό, μαυριδερό, με ανάγλυφες φλέβες και μακριά μυτερά νύχια με κάρφωσε από τα ρουθούνια και με τράβηξε στην επιφάνεια.

Σήκωσα το κεφάλι απότομα έξω στον αέρα και ρούφηξα βίαια μια τεράστια μυτιά αέρα για να συνέλθω, αλλά η πραγματικότητα του σαλονιού εξερράγη μέσα στο κεφάλι μου. Από το εξαντλημένο κρανίο μου, από τα αυτιά, τις κόγχες των ματιών μου και το στόμα μου αργοκύλησαν ρυάκια φορτωμένα με τις τελευταίες ρανίδες της λογικής μου.

Μάζεψα ό,τι θέληση για ζωή μου είχε απομείνει και άνοιξα τα μάτια μου. Εκείνη καθόταν εκεί, αρχοντική, υπερήφανη, αδιάφορη. Μου έριξε μισή ματιά, και, το ορκίζομαι: το μισό της στόμα κύρτωσε και σαν να χαμογέλασε. Ειρωνικά. Μετά έκλεισε τα μάτια και ξανακοιμήθηκε.

Σχολιάστε

