Και το Όσκαρ πάει στην πατερίτσα

479_oscar_original

Ίσως το έχω πει ξανά στο παρελθόν, αλλά, σε αντίθεση με άλλους, εμένα μου αρέσει να επαναλαμβάνομαι. Θα το ξαναπώ, λοιπόν, χωρίς φόβο και πάθος: Η βραδιά των Όσκαρ είναι η δεύτερη πιο αγαπημένη μου βραδιά του χρόνου. Παλιότερα ήταν επειδή ήμουν σινεφίλ, και ήθελα να δω τι θα βραβεύσει η καταραμένη Ακαδημία, για να το χαρακτηρίσω ως εμπορικό, και να μην πάω να το δω ποτέ (κάπως έτσι δεν είδα ποτέ τον Τιτανικό, και ως εκ τούτου δεν μίσησα ποτέ και τον Λεονάρντο ντι Κάπριο, είδες τι κερδίζει καμιά φορά κανείς από εκεί που δεν το περιμένει;). Τώρα είναι απλά γιατί είμαι μια βρωμερή κουτσομπόλα, και μου αρέσει να βλέπω τις σταρ, τη μία μετά από την άλλη, να εμφανίζονται χάλια στο κόκκινο χαλί. Κρατάω και σημειώσεις, για το ποια ήταν πιο χάλια –  και ποια καλύτερη, για να τη μισήσω μέχρι αηδίας και να της στέλνω παχυντικά vibes όλη τη χρονιά.

Φέτος, απογοητεύτηκα. Κυρίως γιατί ήρθαν όλες προσεκτικές και προετοιμασμένες, με αποτέλεσμα τα κουτσομπολιά να είναι λίγα. Τόσο λίγα, που αναγκάστηκα να ανοίξω τουίτερ, μπας και βλέπω λάθος απονομή. Αλλά όχι… Ήταν η σωστή. Από τα νεύρα μου, έπεσα στις σοκολάτες. Όχι, Χόλιγουντ, δεν θα ξεροσταλιάζω εγώ μαύρα μεσάνυχτα, για να μου έρχεστε όλες άψογες!

Ευτυχώς έπεσε στην οθόνη μου η Έλεν Χαντ, και στάνιαρα λιγάκι, για να μπορέσω να δω και τα υπόλοιπα με καθαρό βλέμμα.

HelenHuntHM

Αγαπημένη η Έλεν Χαντ, δεν λέω. Και η τόλμη της, να επιλέξει ένα φόρεμα H&M, τη στιγμή που γύρω της τα χιλιάδες δολάρια έκαναν πάρτι για το παραμικρό τσίτι, την ανέβασε επίπεδο στη συνείδησή μου. Γι’ αυτό, με πόνο ψυχής θα το πω: βρε κορίτσι, τη Stirella! Όμορφο χρώμα, συμμαζεμένη γραμμή, σου πήγαινε κιόλας, πολύ ωραίο αυτό στον λαιμό… Δεν σιδερώνετε στο σπίτι σου; Is it a California thing? Κυκλοφορεί, δηλαδή, το ασιδέρωτο; Κάποιος ας με ενημερώσει, γιατί πολύ θα με βολέψει να το πετάξω το διαολεμένο το σίδερο και να ξεχάσω την ύπαρξή του. Έτοιμη είμαι, ένα τσακ θέλω!

AnneHathawayPrada

Το faux-pas της Έλεν, πάντως, δεν βρήκε πολλούς μιμητές. Αν με ρωτήσει κανείς, νικήτρια της βραδιάς ήταν με διαφορά η Αν Χάθαγουεϊ. Το ανοιχτό ροζ Prada φόρεμά της έκανε το σαγόνι μου να πέσει για μερικά λεπτά, μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή μου (φέτος από live streaming τα Όσκαρ) και τέλος να σηκωθώ και να βροντοφωνάξω με στόμφο «Μπράβο!» χειροκροτώντας αργά και με νόημα. Το ύφος, το κόσμημα, η πλάτη, η φράντζα, το attitude, δεν έχω να πω τίποτα πέρα από «Μπράβο… Μπράβο… Μπράβο…» σαν να ψέλνω βουδιστικό μάντρα. Άκουσα και διάβασα διάφορα, για την επιλογή του χτενίσματος, για το ότι… ε… εκεί μπροστά… ξέρεις… κάτι βγάζει μάτι… Μα ο φόρος τιμής σε περασμένες δεκαετίες είναι τόσο εμφανής που… ε… βγάζει μάτι. Η ραφή στο στήθος, «στο μέρος της καρδιάς» (και από την άλλη πλευρά), αλλά και η old Hollywood φράντζα σε ταξίδευαν τόσο σε άλλες εποχές, που χρειαζόταν να γυρίσει και να βρεθείς φάτσα με φάτσα με τη σέξι πλάτη της για να επιστρέψεις στην πραγματικότητα. Γενικά, Αν φορ δε γουίν!

oscars-jennifer-lawrence

Μεγάλο ερωτηματικό ήταν το – τεράστιο – φόρεμα της Τζένιφερ Λόρενς. Μάλλον και για εκείνη ήταν ένα μεγάλο ερωτηματικό, σε φάση «το σηκώνω; Δεν το σηκώνω; Πώς το σηκώνω; Πώς πατάω; Ήταν πάντα τόσο βαρύ;» και μέχρι να τα σκεφτεί όλα αυτά, πάρτην κάτω λίγο πριν σηκώσει το τιμημένο. Και να η ντροπή, και να το χειροκρότημα, μην μασάς Τζένιφερ, αυτά είναι που μένουν στην ιστορία. Λίγοι θυμούνται ποιος ήταν ο σχεδιαστής που φορούσε η Ναόμι όταν έφαγε την ιστορική – πια – σαβούρντα στην πασαρέλα. Εμένα, πάντως, η απορία μου είναι άλλη: καταπληκτικό το φόρεμα, δεν λέω (και Dior Couture, που γενικά αγαπάμε), αλλά στα 22 μήπως είσαι μικρή για να τα φοράς αυτά; Βέβαια, αν ζούσε η γιαγιά μου θα έλεγε «μικρή;; Στη Λεπτοκαρυά θα είχε παιδιά και εγγόνια» με μια μεγάλη δόση υπερβολής, βέβαια (?), αλλά μια απορία είναι, την καταθέτω εκεί, για να έχουμε να συζητάμε.

Jessica Chastain (Washington Post)

Μεγάλο σουξέ είχε η Jessica Chastain. Πολλοί χειροκρότησαν όρθιοι στα σαλόνια τους όταν φάνηκε στην οθόνη, με ένα στενό Armani Prive χρώματος… ε… χρυσού; Του μπρούντζου; Αυτοί που είδαν το φόρεμα, λένε πως ήταν υπέροχο. Εγώ ακόμη περιμένω να το δω, μιας και, μπορεί να φταίει ο υπολογιστής μου, αλλά στην δική μου οθόνη δεν πολυφαίνεται. Σαν να μην φοράει τίποτα, ένα πράγμα. Θα περιμένω, όμως, καρτερικά, δεν μπορεί, μια μέρα θα εμφανιστεί.

amy_adams

Όρθιοι χειροκρότησαν επίσης πολλοί την Amy Adams, για το Oscar de la Renta φόρεμά της. Προσωπικά εγώ ακούω Oscar de la Renta και πετιέμαι αυτόματα από την καρέκλα μου για να χειροκροτήσω ή να υποκλιθώ. Συνήθως δεν χρειάζομαι περαιτέρω λεπτομέρειες, μου είναι περιττές. Εξάλλου, εννιά στις δέκα δίκιο θα έχω να χειροκροτήσω, λίγες φορές έχω δει κάτι που να μην με κάνει να συγκινηθώ – τουλάχιστον. Κι αυτή τη φορά, πράγματι, το χειροκρότημα δεν πήγε χαμένο… Απλά εκεί στη μέση του χειροκροτήματος κοντοστάθηκα, το βλέμμα μου χάθηκε για λίγο στα φρουφρού του φορέματος και σαν να ένιωσα ένα μικρό ντεζαβού.

Carrie Versace

Η Κάρι Μπράντσω με Versace

penelope-cruz-oscars-2007- atelier versace

Και η Πενέλοπε Κρουθ με Versace, το 2007

Για λίγο μόνο.

Charlize Theron

Υποκλίθηκα λίγο στο μεγαλείο της Σαρλίζ Θέρον, η οποία δεν πάει να ξυρίσει το κεφάλι, να το βάλει σε έναν κουβά λάδι, να το στριφογυρίσει σε μια σακούλα βρώμη και να κυλιστεί σε μια λακκούβα με λάσπη; Με τέτοιο πρόσωπο, ποιος θα το κοιτάξει; Βέβαια ανήκω στην ομάδα των ανθρώπων εκείνων που τα κοντά μαλλιά τους γοητεύουν ανεπανόρθωτα, οπότε όσον αφορά εμένα, το καινούργιο κούρεμα την κολακεύει πολύ. Ε, ήταν και το φόρεμα (Dior Haute Couture), ήρθε και την απογείωσε. Είναι κάποιοι άνθρωποι που, καμιά φορά, λες «ας έρθει ντυμένη με ένα τσουβάλι, έτσι για να έχω να λέω απλά», και όταν δεν το κάνουν… ε… κρίμα για εμάς τους υπόλοιπους, που πρέπει να ζήσουμε με τη μετριότητά μας! Αλλά τι να κάνεις… Τα πάντα εν σοφία εποίησας, μη χέσω.

naomi_watts

Μετά συνέχισα να χειροκροτάω όρθια τη Ναόμι Γουότς, έτσι, γιατί φόρεσε αυτό το Armani Prive. Και έλαμψε – κυριολεκτικά – αφού ήταν εκείνη που φόρεσε καλύτερα από όλες το αστραφτερό-ασημένιο-φουτουριστικό. Ναι, καλύτερα ΚΑΙ από τη Χάλι Μπέρι (που φόρεσε Versace)…

Halle Berry

αλλά και από την δικιά μου προσωπική αγαπημένη…

…τον λόγο για τον οποίο έχω μάθει ένα καινούργιο βουντού…

…εκείνη που πέρσι ντύθηκε αγαλματίδιο, και φέτος πέρασε σε άλλα ευγενή μέταλλα…

george-clooney-and-stacy-keibler_0

…την Stacy Keibler, που έβαλε ένα Naeem Khan και νόμιζε πως η λάμψη θα μας τυφλώσει και δεν θα προσέξουμε ότι ακόμη είναι με τον Τζορτζ (μου). Σας το ορκίζομαι, έψαξα και ξαναέψαξα, μία φωτογραφία μόνη της από χθες το βράδυ δεν βρήκα. Χειρουργικά την αφαίρεσε το βράδυ από το χέρι του ο Τζορτζ (μου). «Ξεκόλλα παιδάκι μου, γυρίσαμε σπίτι, δεν χρειάζεται να με κρατάς άλλο», θα έλεγε ο Τζορτζ (μου), τίποτα αυτή. «Μην μας κυνήγησε κανένας παπαράτσι Τζορτζ (της)» θα του απαντούσε εκείνη, και να σου την κολλημένη στο χέρι, να μην φεύγει με τίποτα. Μέχρι καινούργια βουντού έμαθα, κρέμασα κάτι πόδια κόκκορα στην οθόνη, μπας και σκιστεί κανένα φόρεμα και γελάσει το χειλάκι μας, ξεστραβωθεί και ο Τζορτζ (μου) και καταλάβει με ποια πρέπει να είναι, αλλά τζίφος. Αυτή ακόμη εκεί, μια χρυσή μια ασημένια αλλά αμετακίνητη στο μπράτσο. Είσαι που είσαι δίπλα του, κυρά μου, πες του να πάει σε κανέναν μπαρμπέρη, τον γερνάει το μαλλί και το μούσι τον Τζορτζ (μου).

*Εδώ ρουφάμε μύτη, σκουπίζουμε δάκρυ και συνεχίζουμε κανονικά, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα*

JaneFonda-jpg_001039

Σε αυτό το σημείο ήταν που προσπαθούσα να βρω έναν λόγο για να πιστέψω ξανά στην ανθρωπότητα (για άγνωστη αιτία), όταν βρέθηκα μπροστά στην Τζέιν Φόντα, και το κατακίτρινο Atelier Versace φόρεμά της. Ορκίστηκα στον εαυτό μου πως από αύριο (δηλαδή σήμερα;; …εντάξει, από αύριο, δηλαδή αύριο) θα ξαναπιάσω τα βαράκια και θα αρχίσω το τρέξιμο. Αν είναι στα 75 μου να είμαι έτσι, όχι μόνο αεροβική και τρέξιμο, μέχρι και δίαιτα κάνω! (Μέχρι εκεί, όμως, ας μην είμαστε και πλεονέκτες!)

jennifer-aniston-justin-theroux-2013-oscars

Η στιγμή που ξέσπασα σε κλάματα ήταν όταν πάτησε το πόδι της στο κόκκινο χαλί η Τζένιφερ Άνιστον. Αγαπημένη Τζένιφερ, μπορείς και καλύτερα. Έλα, μην το αρνείσαι, μπορείς και καλύτερα. Το φόρεμα είναι όμορφο, είναι και Valentino, πες μου τι κάνεις λάθος, ας το συζητήσουμε λιγάκι. Είναι πολύ ογκώδες; Είναι πολύ μικρό; Καμπουριάζεις; Φταίει το μαλλί; Δεν μπορώ να το εντοπίσω! Το μόνο που βλέπω είναι ένα μεγάλο Χ, ενώ ένας τραχύς ήχος, ένα ΓΚΚΚΚΚ, ΓΚΚΚΚΚ, παίζει μέσα στο κεφάλι μου κάθε φορά που σε κοιτάω. Θα τρελαθώ, σου λέω, θα τρελαθώ.

kristen-stewart-3-600x450

Το μόνο που με σώζει λίγο είναι το ναυάγιο που λέγεται Κρίστεν Στιούαρτ, την οποία μια μέρα θα συναντήσω και θα ευχαριστήσω για τις ατελείωτες ώρες διασκέδασης που μου έχει προσφέρει, στην προσπάθειά της να προσεγγίσει τη μόδα. Μην ήταν η πατερίτσα; (για την οποία δεν ευθύνομαι, έχω άλλοθι). Μην ήταν το φόρεμα «είμαι δαντέλα, είμαι τούλι, είμαι κάτασπρο καρούλι»; Μην ήταν το μαλλί «έχω να δω χτένα από την εποχή που η Ελλάδα είχε συλλογικές συμβάσεις»; Όποια κι αν ήταν η αιτία, μου έφτιαξε το βράδυ. Κι ας μην έχω ακόμη τον Τζορτζ. Πλησιάζει ο καιρός που θα σηκώσω κι εγώ το αγαλματίδιο με το δεξί μου χέρι, θα φωνάξω «Θενκ γιου Ακάντεμι!!» σε άπταιστα γκρίκλις, θα σηκώσω το Vivienne Westwood φόρεμά μου και με τουρ πικέ θα κατέβω από τη σκηνή του Dolby Theater, έτσι, για να κάνω ντόρο.

Αμ πώς!

 

[Edit]

helen_bonham__600x450

Η Helena Bonham Carter για κάποιον λόγο βρίσκει κάθε χρόνο θέση στη λίστα των χειρότερα ντυμένων στο κόκκινο χαλί. Ο λόγος είναι απλός: ο εγκέφαλος των fashion editors δεν έχει την ικανότητα να αγκαλιάσει τον ιδιοφυή τρόπο με τον οποίο η καταπληκτική αυτή γυναίκα αντιλαμβάνεται τη μόδα. Βλέπει τους κανόνες, τους παίρνει στο χέρι, τους τσαλακώνει, τους κάνει μια μικροσκοπική μπάλα, τους ζουλάει καλά, και μετά τους ξανατεντώνει μέσα στα χέρια της, τους χαϊδεύει λίγο, τους γυρίζει ανάποδα, παίρνει μια κηρομπογιά, ζωγραφίζει επάνω τους κάτι που λατρεύει και κάπως έτσι ντύνεται για κάθε εκδήλωση.
Γι’ αυτό τη λατρεύω. Στα φετινά Όσκαρ εμφανίστηκε με ένα φόρεμα Vivienne Westwood και χτένισμα Γαλλίδα-ηθοποιός-πριν-από-τη-γαλλική-επανάσταση. Και ήταν υπέροχη.

Έι, Κρίστεν, αυτό προσπαθείς να κάνεις, κούκλα μου. Μόνο που χρειάζεται να είσαι awesome για να το πετύχεις! Awesome, like Helena.

2 responses

  1. Πολύ ωραία προσέγγιση της βραδιάς!
    Μόνο ένα σχόλιο…. σαν να πήρε το αυτί μου ότι τα κοσμήματα της Έλεν Χαντ κόστιζαν 700.000 ντάλαρς…
    Έτσι φοράνε κι άλλοι Η&Μ!

Σχολιάστε

